This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Aktiviti Kata Bantu

Aktiviti:
Baca dan gariskan kata bantu yang terdapat dalam petikan berikut.

Pagi Sabtu yang lalu, ibu telah mengingatkan saya supaya mencuci kasut sekolah saya. Saya memberitahu ibu yang saya akan mencucinya nanti.
Petang Sabtu Pak Long dan keluarganya datang dari Kuala Lumpur. Mereka hendak menghabiskan cuti hujung minggu di kampong. Saya sungguh gembira kerana dapat bermain-main dengan sepupu saya, Afiq. Sepanjang petang kami bermain bola dengan kawan-kawan.
Esoknya, kami pergi memancing di kolam Pak Uda. Kami ingin memancing ikan toman di dalam kolam itu. Kami pernah memancing di situ pada waktu cuti sekolah yang lalu. Jika dapat kami mahu menggorengnya.
Pak Long dan keluarganya balik ke Kuala Lumpur lewat petang itu. Malam itu saya berasa sunyi kerana Afiq sudah pulang. Ketika itu barulah saya sedar yang kasut sekolah saya masih belum bercuci. Saya mesti mengapur kasut sekolah saya pada malam itu juga.

0 comments:

Post a Comment